dijous, 20 d’agost de 2009

L'EDUCACIÓ: UNA LLAUNA?

Aquest cartell del dibuixant de comics Miguel Brieva en defensa de la Filosofia evidencia una de les contradiccions de la societat de què parlava en l'anterior missatge. Es demana cada cop més la participació del ciutadà en els afers públics, i es pretén que exercim els nostres drets i els nostres deures amb responsabilitat, i bla, bla... Però la realitat és que a l'institut s'estan reduïnt les hores de filosofia, en benefici d'altres assignatures més "útils", com "Ciències per al món contemporani", un poti- poti de coneixements perquè els de lletres puguin opinar en algun tema de ciències, si algun dia surt en algun sopar familiar d'aquells que no saps de què parlar, i perquè els de ciències vegin encara més hores els seus profes de ciències.
Que consti que crec que l'assignatura pot resultar molt interessant segons com la doni el professor, però crec que no val la pena compartimentar tant la matèria del Batxillerat. La funció d'aquesta assignatura la pot complir perfectament la Filosofia de primer de Batxillerat, i fins i tot l'Ètica de l'ESO. Crec que no està justificat fer dos hores de Filosofia i dos més de Ciències per al ...., i que seria més adequat deixar quatre hores setmanals de Filosofia al primer de Batxillerat, per tal que els alumnes tinguéssin el temps suficient per concentrar-se en l'assignatura de Filosofia, que en un principi fou la mare de les ciències i que actualment constitueix una reflexió paral.lela a la ciència i a la tecnologia, imprescindible en la societat actual.
Potser els que fan els plans d'estudis o currículums no ho saben, però els filòsofs de carrera hem estudiat matèries com Filosofia de la Ciència, Història de la Ciència, Lògica, o Cosmologia.

2 comentaris:

joanfer ha dit...

Seguirem lluitant pel que creiem que val la pena!

Felicitats pel bloc... ;)

Maribel ha dit...

Totlment d'acord! m'ha encantat tot el bloc,
maribel